De letters van de ShrimpKey aanpassen
Tijdens het uploaden van de ShrimpKey-sketch naar je ShrimpKey (zie deel 2 van de bouwinstructies) heb je de mogelijkheid om de letters aan te passen die je ShrimpKey moet kunnen typen.
Als je de sketch geladen hebt in de Arduino IDE, wordt ook het bestand settings.h geladen in een tweede tabblad.
Dit bestand bevat o.a. dit deel:
char keyCodes[NUM_INPUTS] = {
KEY_D, // pin D4
KEY_E, // pin D5
KEY_I, // pin D6
KEY_J, // pin D8
KEY_K, // pin D9
KEY_O, // pin D11
KEY_R, // pin A0
KEY_S, // pin A2
KEY_SPACE // pin A5
};
Hier zie je dus dat de letter D gekoppeld is aan connector D4 van de ShrimpKey, de E aan D5 enz.
Wil je andere toetsen koppelen aan de connectoren van de ShrimpKey, dan kun je dat hier aanpassen, bijv.
char keyCodes[NUM_INPUTS] = {
KEY_ARROW_RIGHT, // pin D4
KEY_ARROW_LEFT, // pin D5
KEY_ARROW_UP, // pin D6
KEY_ARROW_DOWN, // pin D8
KEY_ENTER, // pin D9
KEY_SPACE, // pin D11
KEY_A, // pin A0
KEY_S, // pin A2
KEY_D // pin A5
};
Je hebt nu pijltje rechts gekoppeld aan connector D4, pijltje links aan D5, enz.
De volgende toetscodes zijn te gebruiken:
KEY_A KEY_B KEY_C KEY_D KEY_E KEY_F KEY_G KEY_H KEY_I KEY_J KEY_K KEY_L KEY_M KEY_N KEY_O KEY_P KEY_Q KEY_R KEY_S KEY_T KEY_U KEY_V KEY_W KEY_X KEY_Y KEY_Z KEY_1 KEY_2 KEY_3 KEY_4 KEY_5 KEY_6 KEY_7 KEY_8 KEY_9 KEY_0 KEY_ENTER KEY_SPACE KEY_F1 KEY_F2 KEY_F3 KEY_F4 KEY_F5 KEY_F6 KEY_F7 KEY_F8 KEY_F9 KEY_F10 KEY_F11 KEY_F12 KEY_ARROW_RIGHT KEY_ARROW_LEFT KEY_ARROW_DOWN KEY_ARROW_UP
Upload daarna de sketch naar je ShrimpKey en daarna kun je je zelf gekozen toetsen gebruiken in je project.
Comments are closed.