ShrimpKey

  • fromScratchEd

De letters van de ShrimpKey aanpassen

Date: 17 augustus 2013 Author: Sjoerd Dirk Categories: ShrimpKey 0

ee70d92fc8

Tijdens het uploaden van de ShrimpKey-sketch naar je ShrimpKey (zie deel 2 van de bouwinstructies) heb je de mogelijkheid om de letters aan te passen die je ShrimpKey moet kunnen typen.

Als je de sketch geladen hebt in de Arduino IDE, wordt ook het bestand settings.h geladen in een tweede tabblad.
Dit bestand bevat o.a. dit deel:

char keyCodes[NUM_INPUTS] = {
KEY_D, // pin D4
KEY_E, // pin D5
KEY_I, // pin D6
KEY_J, // pin D8
KEY_K, // pin D9
KEY_O, // pin D11
KEY_R, // pin A0
KEY_S, // pin A2
KEY_SPACE // pin A5
};

Hier zie je dus dat de letter D gekoppeld is aan connector D4 van de ShrimpKey, de E aan D5 enz.

Wil je andere toetsen koppelen aan de connectoren van de ShrimpKey, dan kun je dat hier aanpassen, bijv.

char keyCodes[NUM_INPUTS] = {
KEY_ARROW_RIGHT, // pin D4
KEY_ARROW_LEFT, // pin D5
KEY_ARROW_UP, // pin D6
KEY_ARROW_DOWN, // pin D8
KEY_ENTER, // pin D9
KEY_SPACE, // pin D11
KEY_A, // pin A0
KEY_S, // pin A2
KEY_D // pin A5
};

Je hebt nu pijltje rechts gekoppeld aan connector D4, pijltje links aan D5, enz.

De volgende toetscodes zijn te gebruiken:

KEY_A
KEY_B
KEY_C
KEY_D
KEY_E
KEY_F
KEY_G
KEY_H
KEY_I
KEY_J
KEY_K
KEY_L
KEY_M
KEY_N
KEY_O
KEY_P
KEY_Q
KEY_R
KEY_S
KEY_T
KEY_U
KEY_V
KEY_W
KEY_X
KEY_Y
KEY_Z
KEY_1
KEY_2
KEY_3
KEY_4
KEY_5
KEY_6
KEY_7
KEY_8
KEY_9
KEY_0
KEY_ENTER
KEY_SPACE
KEY_F1
KEY_F2
KEY_F3
KEY_F4
KEY_F5
KEY_F6
KEY_F7
KEY_F8
KEY_F9
KEY_F10
KEY_F11
KEY_F12
KEY_ARROW_RIGHT
KEY_ARROW_LEFT
KEY_ARROW_DOWN
KEY_ARROW_UP

 

Upload daarna de sketch naar je ShrimpKey en daarna kun je je zelf gekozen toetsen gebruiken in je project.

Pin It

Comments are closed.